Πόνοι περιόδου: Σε τι οφείλονται και πώς θα τους αντιμετωπίσεις φυσικά

Ένας mini πολύτιμος οδηγός για να μην υποφέρεις πια από πόνους περιόδου.

BeFunky-collage (5)

Όλοι έχουν κατά καιρούς πει (πιθανότατα πολλές φορές) ότι τα χειρότερα προβλήματα της περιόδου - κράμπες, μεγάλη ροή, θρόμβοι αίματος, ημικρανίες, εφηβική ακμή, φούσκωμα, και εξάντληση - είναι απολύτως φυσιολογικά. Είναι μέρος του «να είσαι γυναίκα». Αν και σε όλες τις γυναίκες έχουν πει ότι πρέπει απλώς να το αντιμετωπίσουν, αυτό δεν είναι αλήθεια. Υπάρχει μια ποικιλία από απλές και εύκολες συμβουλές, πρακτικά κόλπα, και μεθόδους που μπορεί κάθε γυναίκα να εφαρμόσει για να διορθώσει με φυσικό τρόπο τα πιο ενοχλητικά συμπτώματα και προβλήματα της περιόδου.

Ας δούμε ποια είναι αυτά:

Να γνωρίζει τη ροή της

Το πρώτο βήμα είναι να γίνει η κάθε μία ο ειδικός της δικής της περιόδου. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν ξεκινήσει να παρακολουθεί τον εμμηνορροϊκό κύκλο της χρησιμοποιώντας μια ανάλογη εφαρμογή όπως τα Clue, Kindara ή Dot. Έχει τη δυνατότητα με τον τρόπο αυτό να παρακολουθεί πότε πλησιάζει η περίοδός της, πόσο χρόνο διαρκεί και πώς μοιάζει.

Είναι επίσης σημαντικό να μην ξεχνά να κρατά σημειώσεις όσον αφορά τις διακυμάνσεις στα επίπεδα ενέργειας, τις αλλαγές στις κινήσεις του εντέρου, στη σεξουαλική ορμή, τη διάθεση, τις λιγούρες και τον ύπνο. Αυτά τα προσωπικά δεδομένα θα τη βοηθήσουν να προσδιορίσει τι είναι φυσιολογικό για το δικό της σώμα.

Να επενδύσει στο «μαγικό» μαγνήσιο

Αν υπήρχε ποτέ ένα ορυκτό που θα άξιζε κανείς να συστήσει στις γυναίκες, θα ήταν το μαγνήσιο. Αναφερόμαστε σε αυτό ως φυσικό βάλιουμ (διαζεπάμη), επειδή υποστηρίζει το νευρικό σύστημα και αντιμετωπίζει τα συναισθήματα της νευρικότητας, του άγχους, της ανησυχίας και της ευερεθιστότητας. Δεν είναι μικρό κατόρθωμα αυτό για τις σύγχρονες γυναίκες.

Το μαγνήσιο βρίσκεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα οποία είναι πλούσια σε αυτό – όπως το λάχανο, το σπανάκι, το σέσκουλο και το μπρόκολο. Αλλά αν μια γυναίκα έχει έλλειψη μαγνησίου μπορεί επίσης να επιλέξει ένα συμπλήρωμα γλυκονικού μαγνησίου ή κιτρικού μαγνησίου.

Να κοιμάται αρκετά

Πολλοί είναι όσοι δεν κοιμούνται επαρκώς, ενώ το έλλειμα ύπνου συνεχίζει να αυξάνεται όταν κάποιος δεν λαμβάνει την αναγκαία νυχτερινή ανάπαυση. Τα σημάδια στέρησης ύπνου περιλαμβάνουν αίσθημα κόπωσης το πρωί, αλλά και υπερέντασης τη νύχτα, ενώ τα επίπεδα ενέργειας πέφτουν κατά πολύ κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας (γύρω στις 10 π.μ. και στις 3 μ.μ.).

Μελατονίνη: Η νυχτερινή ορμόνη που βοηθά στην υπαγόρευση του κιρκαδικού ρυθμού - έχει μεγάλο αντίκτυπο στον εμμηνορροϊκό κύκλο. Στην πραγματικότητα, η ενίσχυση της μελατονίνης μπορεί να βελτιώσει την ωορρηξία και τη γονιμότητα, καθώς και να συμβάλει στη θεραπεία του χρόνιου πυελικού πόνου στην ενδομητρίωση.

Τα προβλήματα και η έλλειψη ύπνου αντιμετωπίζονται με τη μείωση του φωτός σε μεγάλο βαθμό τη νύχτα αλλά και τη χρήση εμποδίων του φωτός όπως κουρτίνες, πιθανότατα η χρήση κάποιας ταινίας στα φώτα στο συναγερμό και την τηλεόραση. Ακόμη, η χρήση του τηλεφώνου και του υπολογιστή πρέπει να σταματά μετά τις 9 μ.μ.

Χρήσιμη είναι και η ενεργοποίηση της νυχτερινής λειτουργίας στο κινητό τηλέφωνο και η απόκτηση ειδικής λειτουργίας για τον υπολογιστή με την οποία η φωτεινότητα της οθόνης προσαρμόζεται ανάλογα με την ώρα της ημέρας. Και με τα δύο παραπάνω, το μπλε φως της οθόνης ρυθμίζεται σε μια πιο κοκκινωπή απόχρωση, κάτι που βοηθά στην προστασία της μελατονίνης του οργανισμού.

Να επενδύσει στην ανακύκλωση σπόρων

Αυτό μπορεί να ακούγεται τραβηγμένο, αλλά δεν είναι. Η ανακύκλωση σπόρων είναι μια μέθοδος της «περιστροφής» μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών τύπων σπόρων - κολοκύθα, λινάρι, σουσάμι, και ηλίανθος - σύμφωνα με τις φάσεις του εμμηνορροϊκού κύκλου. Πολλές γυναίκες έχουν έλλειψη στα απαραίτητα λιπαρά οξέα, τις βιταμίνες και τα μέταλλα που βρέθηκαν σε αυτούς τους σπόρους και μπορούν να τις υποστηρίξουν στις περιόδους τους.

Η ανακύκλωση σπόρων συστήνεται για τις γυναίκες που έχουν:

  • ακανόνιστες περιόδους
  • ανωορρηκτικούς κύκλους
  • απουσία περιόδων
  • πόνο περιόδου
  • σύντομες ωχρινικές φάσεις

Στο πρώτο εξάμηνο, από την ημέρα 1 έως τη 14η, πρέπει να καταναλώνεται μια κουταλιά της σούπας σπόρων κολοκύθας και σπόρων λίνου κάθε μέρα. Από την ημέρα 15 έως την 28η, πρέπει να γίνεται το ίδιο με ηλίανθο και σουσάμι. Για τις γυναίκες χωρίς περιόδους ή με ακανόνιστες περιόδους, πρέπει να γίνεται επιστροφή στην ημέρα 1 μετά την ημέρα 28. Όταν τους έρθει περίοδος, ξεκινούν από την αρχή με την ημέρα 1 των σπόρων.

Ας μην ξεχνάμε ότι τα προβλήματα περιόδου μπορεί να είναι στατιστικά φυσιολογικά, αλλά δεν είναι βιολογικά φυσιολογικά. Συχνά μια γυναίκα υποφέρει για χρόνια, επειδή έχει ρυθμιστεί να πιστεύει ότι αυτό είναι απλά ένα ακόμη μέρος της ζωής της.

Οι παραπάνω συμβουλές είναι ένα μεγάλο πρώτο βήμα για τον καθορισμό της περιόδου, αλλά εάν τα ενοχλητικά συμπτώματα συνεχίζουν, είναι καλό μια γυναίκα να ψάξει βαθύτερα για να ανακαλύψει τη βασική αιτία.

Διάβασε ακόμα: Οι πόνοι περιόδου έγιναν πολύ έντονοι, έχω κάτι; Να τι πρέπει να ελεγχθεί

Διάβασε ακόμα: Τι σχέση έχει η περίοδος με το πόσο θα ζήσεις;

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i