Σωματότυπος «μήλο»: Τα μυστικά για να νικήσεις το λίπος στην κοιλιά που επιμένει!

Όταν μιλάμε για λίπος στην κοιλιά, τότε μιλάμε για DNA. Να πώς θα νικήσεις τα γονίδια του σωματότυπου «μήλο».

10.09.2018

εχεις διαβασει

Εάν είσαι σαν τις περισσότερες γυναίκες, όσο κι αν προσπαθείς να διώξεις το λίπος στην κοιλιά με τη σωστή διατροφή και γυμναστική, τότο αυτό αποδεικνύεται πιο επίμονο από εσένα.

Η γενετική είναι ο μεγάλος παράγοντας εδώ: μελέτες σε διδύμους και οικογένειες δείχνουν πως η ποσότητα του κοιλιακού λίπους που έχει ο καθένας μας είναι κληρονομική: περίπου το 30-70% των συνολικών διαφοροποιήσεων στο φάρδος της μέσης από άνθρωπο σε άνθρωπο οφείλεται σε γενετικούς παράγοντες.

Για όλα φταίνε τα γονίδια

Τα γονίδια που επηρεάζουν το κοιλιακό λίπος δεν είναι ένα ή δύο. Υπάρχουν 49, για να είμαστε ακριβείς, σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση Nature. «Δεκαεννιά από αυτά έχουν ισχυρότερη επίδραση στις γυναίκες, επομένως μπορεί να επηρεάζονται από τις ορμόνες» επισημαίνει η Kari North, PhD, καθηγήτρια Επιδημιολογίας στο Κέντρο Γονιδιακών Μελετών του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας.

Η βασική ορμόνη

Ένας βασικός παίκτης στο παιχνίδι του κοιλιακού λίπους είναι η κορτιζόλη, μια ορμόνη που πιθανότατα γνωρίζεις από τη σχέση της με το άγχος. «Η χρόνια έκθεση σ’ αυτήν μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα μια απόλυτη αλλαγή στο σωματότυπο, από τύπου “κλεψύδρα” σε συγκέντρωση πάχους γύρω από τη μέση με λεπτά άκρα, ακόμα κι αν δεν έχεις γενετική προδιάθεση γι’ αυτή την εμφάνιση» σημειώνει ο Shawn Talbott, PhD, συγγραφέας του The Cortisol Connection.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Όταν βιώνεις αγχωτικές καταστάσεις, ο οργανισμός σου παράγει περισσότερη κορτιζόλη, η οποία «βγάζει» το λίπος από τις αποθήκες και το διοχετεύει στο κυκλοφορικό για να προσφέρει στο συκώτι και σε άλλα όργανα ενέργεια για την αντίδραση «μάχη ή φυγή». Τυχόν λίπος που δε θα χρησιμοποιηθεί για ενέργεια εναποτίθεται ξανά στις λιπαποθήκες, κυρίως όμως στο στομάχι.

Τι συμβαίνει με το σωματότυπο «μήλο»;

Ο σωματότυπος αυτός κληρονομείται πιο εύκολα από τους άλλους τύπους σώματος. «Μπορεί να κληρονομήσεις τις γονιδιακές μεταλλάξεις για αυξημένη πιθανότητα κοιλιακού λίπους από τη μητέρα σου, τον πατέρα σου ή και από τους δύο» επισημαίνει ο καθηγητής Επιδημιολογίας Lu Qi, MD, PhD, διευθυντής στο Κέντρο Έρευνας Παχυσαρκίας του Πανεπιστημίου της Τουλέιν. Εάν κληρονομήσεις αυτά τα γονίδια από έναν γονιό, αυξάνονται οι πιθανότητες να ζεις με κοιλίτσα, αν όμως έχεις πάρει τα γονίδια και από τις δύο πλευρές, μπορεί να έχεις ακόμα περισσότερες πιθανότητες για κοιλιακό λίπος που δε θα φεύγει εύκολα.

Ο σωματότυπος «μήλο», είτε έχεις γεννηθεί με αυτόν είτε οφείλεται στο άγχος που επηρεάζει το πού αποθηκεύει ο οργανισμός σου το λίπος, μπορεί να πυροδοτήσει ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες που να σε δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο να ξεφορτωθείς την «κοιλίτσα». Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Ντρέξελ βρήκαν πως στις γυναίκες η αύξηση του ποσοστού του σωματικού λίπους που αποθηκεύεται στην κοιλιά σχετιζόταν με 53% αύξηση της πιθανότητας για ανεξέλεγκτο τσιμπολόγημα σε περίοδο 2 ετών, ενώ, αντίθετα, η ύπαρξη συνολικού σωματικού λίπους δε σχετίστηκε με διατροφικές διαταραχές. Οι ερευνητές πιστεύουν πως το υψηλό ποσοστό κοιλιακού λίπους μπορεί να παρεμβαίνει στα μηνύματα πείνας και κορεσμού του εγκεφάλου, μια κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει σε υπερφαγία.

 

Πώς θα νικήσεις το λίπος στην κοιλιά; Όλα τα μυστικά στη σελίδα 2.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Οι διατάσεις των 2′ που χρειάζεσαι αν είσαι καθιστή πολλές ώρες (για να… ισιώσεις!)

Είσαι… μετρ της καθιστικής ζωής; Ιδού οι διατάσεις που χρειάζεται το σώμα σου για να «ισιώσει».

To 5o Santa Run επιστρέφει στο Μαρούσι στις 9 Δεκεμβρίου!

Η 5η διοργάνωση του πιο fun και εορταστικού αγώνα της χρονιάς μετακομίζει στα βόρεια προάστια και θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 9 Δεκεμβρίου στις 11:00.

Mountain Fitness Bootcamp: Το retreat που θα σε κάνει να ξεπεράσεις τον εαυτό σου

Δραπέτευσε μέσα στην ομορφιά του χειμώνα και χάρισε στον εαυτό σου μια μοναδική εμπειρία wellness στη φύση.

Πέντε ασκήσεις που θα ανανεώσουν τις προπονήσεις σου

Χωρίς να χρειαστεί να διαθέσεις κάποιο budget και χωρίς καθόλου εξοπλισμό, μπορείς να δοκιμάσεις κάποιες ασκήσεις που γίνονται εύκολα στο σπίτι.

Πώς θα χάσω λίπος; Οι 19 τροφές που βοηθούν στην καλή διατροφή και την απώλεια βάρους

Ποιες τροφές πρέπει να τρως συχνά για να κάψεις περισσότερο λίπος

#shapegreece