Η διατροφική αξία των μανιταριών: 5 λόγοι να τα βάλεις στα γεύματά σου

Οι λόγοι που αξίζει να τα καταναλώνεις και νόστιμες συνταγές για να δοκιμάσεις.

18.11.2019

Γράφει: Τάνια Ζερβού

εχεις διαβασει

διατροφική αξία των μανιταριών

Υπάρχουν σε δεκάδες διαφορετικά είδη και μπορούν να μαγειρευτούν με αναρίθμητους τρόπος. Όμως πέρα από τη δυνατότητα που σου δίνουν να ετοιμάσεις πρωτότυπες και ενδιαφέρουσες συνταγές, τα μανιτάρια είναι μια τροφή πολύ ευεργετική για τον οργανισμό, αφού εξασφαλίζουν:

Διάβασε επίσης: Πώς να μαγειρέψω τα μανιτάρια; Δες πώς θα τα φτιάξεις ανάλογα με το είδος τους

Η διατροφική αξία των μανιταριών: 5 λόγοι να τα βάλεις στα γεύματά σου

Καλύτερη υγεία της καρδιάς

Τα μανιτάρια είναι πολύ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και έχει διαπιστωθεί ότι μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου. Συγκεκριμένα, περιέχουν μεγάλες ποσότητες εργοθινόνης, ενός φυσικού αντιοξειδωτικού  αλλά και καλίου που είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Καλύτερη μνήμη

Έρευνες έχουν δείξει ότι η καθημερινή κατανάλωση μανιταριών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Alzheimer κατά 70! Ιδιαίτερα μια συγκεκριμένη ποικιλία, το μανιτάρι Lion’s Main περιέχει έναν μύκητα που δρα πολύ αποτελεσματικά κατά του νευρολογικού εκφυλισμού που προκαλεί τη νόσο.

Καλύτερο ανοσοποιητικό

Τα μανιτάρια ενισχύουν το ανοσοποιητικό γιατί είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και σελήνιο, ενώ δρουν και ενάντια στις ελεύθερες ρίζες που είναι πιθανό να προκαλέσουν βλάβες στο ήπαρ.

Πιο αδύνατο σώμα

Τα μανιτάρια έχουν ελάχιστες θερμίδες (ένα φλιτζάνι ψιλοκομμένα μανιτάρια έχει μόλις 15 θερμίδες) και μπορούν να αντικαταστήσουν το κρέας σε πολλές συνταγές, καθώς η υφή και η γεύση τους μοιάζει πολύ με αυτή του μαγειρεμένου κρέατος. Έτσι, μας βοηθούν να κάνουμε τα πιάτα μας πιο υγιεινά και light. Επιπλέον, περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β που βοηθούν στο μεταβολισμό του λίπους.

Πρόληψη κατά του καρκίνου

Σε πειράματα που έχουν γίνει σε ζώα, έχει διαπιστωθεί ότι μια διατροφή πλούσια σε μανιτάρια συμβάλλει στην καταπολέμηση των καρκινικών κυττάρων.

Μερικές συνταγές με μανιτάρια για να τα βάλεις στο πρόγραμμά σου: 

Ψητά μανιτάρια πορτομπέλο γεμιστά με τυρί

Συνταγή για σαλάτα με αγκινάρες και μανιτάρια

Vegan λαζάνια με κρέμα κολοκύθας και μανιτάρια

Κριθαρότο με μανιτάρια, λεμόνι, σπανάκι και τριμμένο πεκορίνο με άρωμα τρούφας

Σούπα με κάστανα και μανιτάρια

Κρέπες παντζαριού με κοτόπουλο, μανιτάρια και γραβιέρα

Γρήγορο ριζότο με κολοκύθα & μανιτάρια

Τσιαπάτα με μανιτάρια πορτομπέλο & κατσικίσιο τυρί

Η πιο εύκολη, γρήγορη και νόστιμη τάρτα με μανιτάρια

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.